Regulamin jest po to, aby porządkować pewne normy i zasady które mają panować na forum. Jeśli chcecie dorzucić jakiś punkt do regulaminu, to administracja jest otwarta na wszelkie propozycje. To nasze forum, więc razem decydujemy jak będzie wyglądało.
Zasady ogólne
Zasady ogólne
1. Forum zostało założone jako kontynuacja forum HENTALII.
W skład administracji wchodzą: ANGLIA oraz SZKOCJA. Moderatoram na CB jest Nowa Zelandia.
2. To NASZE forum, nie tylko MOJE czy INNYCH ADMINÓW, ale każda społeczność wymaga, żeby ktoś sprawował nad nią piecze. Dlatego właśnie administracja musi być. Jeśli jednak masz ochotę zrobić szablon, nowy banner czy poprowadzić event, to NIE MA ŻADNEGO PROBLEMU C:
3. Nie chcemy kłótni i dram pomiędzy graczami (nie chodzi o postaci), dlatego jeśli ktoś ma jakieś "ale", staramy się wszystko załatwić pokojowo.
4. Zabrania się grania postaciami niezwiązanymi z Hetalią. Akceptujemy tylko kraje, które posiadają (np. Francja) lub posiadały niepodległość dłużej niż 50 lat (np. Szkocja) oraz terytoria o statusie państwa (np. Hong Kong). Jako kraj uznajemy twór posiadający terytorium, walutę, prawo, władzę i suwerenność. Jeśli ktoś nie jest pewien, czy jego postać może zaistnieć, wówczas można bez problemu zgłosić się do administracji pod numer gg podany w profilach.
5. Nie wymagamy pisania niczym wieszcz narodowy, jednak prosimy o znajomość ortografii i interpunkcji. W niektórych przeglądarkach istnieje możliwość podkreślania błędów, a znany wszystkim program Word posiada funkcję sprawdzania pisowni (Jeśli ktoś ma stwierdzoną dysleksję lub dysortografię, prosimy, by zgłosić to adminowi. Liczymy na Waszą uczciwość. Mamy osoby, dla których polski nie jest językiem ojczystym i skoro one dają radę, to wierzymy, że każdy jest w stanie).
6. Nie idealizujemy postaci. Każdy ma jakieś wady i zalety. Nikt nie lubi chodzących cudów natury, których IQ wynosi powyżej tysiąc, a uroda oślepia każdego wokół. Prosimy również nie przesadzać w drugą stronę - pokrzywdzona przez los sierota, którą dotknęły wszystkie choroby, nieszczęścia i plagi tego świata również odpada.
7. W sytuacji, gdy gramy postacią kanoniczną, musi być ona zgodna z pierwowzorem (jeśli w anime/mandze/paskach twórcy nie lubiła koloru zielonego, nadal go nie lubi itd.). Dozwolone są drobne zmiany wówczas, gdy ktoś pragnie zachować elementy danego narodu, o których autor najwidoczniej zapomniał.
8. W przypadku chęci zmiany postaci, należy się zwrócić do adminów. Dopiero po uzyskaniu zgody od całej trójki (oszukiwania tolerować nie będziemy, więc prosimy nie kłamać, że zgodę posiada się od jednej bądź dwóch adminek) KASUJEMY KONTO PIERWOTNE i dana osoba może założyć nowe. Czyli wpierw musimy usunąć postać jaką grałeś. W przeciwnym wypadku zostanie to uznane jako posiadanie multikonta. Nie uznajemy przetrzymywania kont, tylko po to, żeby szukać kogoś, komu je można oddać. Wszelkie prośby odnośnie wymiany kont pomiędzy użytkownikami również należy zgłaszać administracji. My nie gryziemy, jedynie pragniemy ograniczyć zamieszanie do minimum. I prosimy nie zmieniać postaci co chwilę, bo takie działanie jest bezcelowe.
9. Multikonta
10. Konto które jest nieaktywne przez dwa tygodnie, zostaje usunięte (AKTYWNOŚĆ to nie tylko logowanie się na forum, ale uczestniczenie w rozgrywkach oraz udzielanie się na cb. I proszę o tym pamiętać, bo gra na CB jest równie ważna co pisanie rozgrywek na forum). Nawet w przypadku zgłoszonej nieobecności po miesiącu nieaktywności konto zostanie usunięte, jeśli wcześniej było mało aktywne.
11. Zabronione jest kopiowanie jakichkolwiek treści z innych PBFów, forów, stron etc. Podpisywanie się pod cudzą pracą może kosztować utratę konta.
12. Każdy ma raz w miesiącu prawo na jedną zmianę w chibi!, fem! etc. Zmiana trwa 24 godziny. Zapisujemy się w TYM temacie. Podpunkt nie dotyczy jedynie dwóch fór (Nyotalia i Historyczne), w których dane wersje są dozwolone.
Po zarejestrowaniu się..
1. Podpisujemy ładnie regulamin c:
2. Mamy 3 dni na NAPISANIE KARTY POSTACI i PODPISANIE REGULAMINU Po 3 dniach konto bez napisanej karty lub podpisanego regulaminu zostaje usunięte.
(można zwrócić się do adminów w prośbą o przedłużenie tego okresu).
3. Wstawiamy avatar o maksymalnych wymiarach 150x200.
4. ...dobrze się bawimy!
Rozgrywki
1. Aby grać, trzeba umówić się na rozgrywkę z wybranymi państwami i mieć mniej więcej zarys fabuły gry. Więcej informacji w temacie wzór umawianych rozgrywek.
2. Można brać udział w kilku rozgrywkach na raz i one nie będą ze sobą powiązane.
3. Grając, piszemy w liczbie pojedynczej, czasu przeszłego, czyli książkowo. Jesteśmy narratorem wszechwiedzącym. Nie stosujemy żadnych emotikonów. Piszemy realistycznie, to znaczy nie pojawiamy się znikąd w jakimś miejscu.
4. Piszemy co najmniej trzy zdania złożone, czyli takie, które mają więcej niż jedno orzeczenie. Mile widziane są dłuższe wypowiedzi. W końcu nie jesteśmy pokemonami.
5. Myśli zapisujemy kursywą, czyli: Ale romantycznie! - pomyślał, spoglądając na całą sytuację.
6. Dialogi piszemy zgodnie z ustalonymi normami, czyli od myślników, np. - No ba! - krzyknął głośno, potwierdzając słowa swojego towarzysza.
7. Treści pornograficzne oznaczamy kolorem tła (lub zbliżonym), oraz oznaczeniem +18. Bo jak nie to WPIERO.
8. Zabronione jest decydowanie i pisanie za kogoś w poście, tj. pisanie czynności innej postaci, której owa postać nie potwierdziła w swoim wcześniejszym poście.
9. Kolor (za wyjątkiem treści +18) przeznaczony jest tylko dla administracji.
Chatbox
1. Zostało przyjęte, że CB obejmuje budynek z dużym salonem, kuchnią, łazienką i dodatkowymi pokojami według potrzeb, a także miejsce "przed" CB, gdzie znajduje się mały ogródek, do którego można wyjść na papierosa bądź posiedzieć podczas ładnej pogody. Prosimy nie wymyślać nowych miejsc, ponieważ CB służy do pisania wszystkich ze wszystkimi. W razie chęci grania z daną postacią na osobności zapraszamy do tematu.
2. W przypadku zakłócania rozgrywek na cb, admin oraz mod mają prawo zwrócić uwagę, a jeśli to nie podziała, osoba zostaje wykopana z cb. W przypadku odwołania się od decyzji sprawę taką załatwiamy prywatnie, bo sprawy prywatne załatwiane na cb będą skutkowały banem trwającym do czasu ich wyjaśnienia.
3. Treści +18 można pisać tylko i wyłącznie w nocy po zgłoszeniu tego adminowi bądź moderatorowi. Odpowiednia osoba wyczyści wówczas cb po całym zajściu bądź przyzna taką możliwość jednemu z userów, którego obowiązkiem będzie usunięcie całego zapisu. Pamiętajmy, że chcąc napisać treści +18 trzeba uzyskać zgodę wszystkich obecnych na CB. Nie każdy lubi czytać treści o zabarwieniu erotycznym więc trzeba to uszanować.
4. Zabrania się pisania kolorem inny niż podstawowy (wyjątek - osoby prowadzące eventy). Osoba, która zmieni kolor na cb będzie miała poważne problemy z przywróceniem koloru domyślnego, a administracja nie ma obowiązku pomóc w takiej sytuacji, gdyż jest to złamanie regulaminu.
5. Nie wklejamy obrazków na cb! (te w formie linka są oczywiście dozwolone).
Eventy
1. Co jakiś czas możemy na forum rozegrać event. Są dwa rodzaje: postowe i na cb. Eventy postowe piszemy w odpowiednim, utworzonym uprzednio dziale, zaś te na cb zazwyczaj wymagają zmiany nicku.
2. Eventy postowe (duże, np. Titanic, Hogwartalia) uzgadniane są na ok. tydzień, bądź więcej przed. Zwykle poprzedza je ankieta w której userzy mogą wybrać, który im najbardziej odpowiada.
3. Eventy na cb mogą być spontaniczne (np. ubieranie choinki w okresie świątecznym, dekorowanie/przemalowywanie/przemeblowywanie cb, czy inne zamieszczone tutaj) bądź zaplanowane kilkudniowe (np. Polowanie na smoka).
4. Do eventów postowych zwykle wyznaczony jest jeden bądź kilku MG (w zależności od wielkości eventu), który prowadzi całą zabawę. Należy się go słuchać. Jeśli ktoś już się zapisał na event to prosimy, aby jednak grał, a nie porzucał pomysłu po jednym dniu.
5. Może się zdarzyć, że event postowy będzie mieć pewne wydarzenia odgrywane na cb (np. zatapianie Titanica, rozpoczęcie roku szkolnego w Hogwarcie). Wówczas prosimy o wyrozumiałość osób, które nie biorą w nim udziału. Jeśli event ma się wynieść np. o 22:00, to spamowanie o godzinie 18:00 pytaniami kiedy koniec nic nie zmieni.
6. Eventy może poprowadzić każdy. Wystarczy trochę chęci i kreatywności!
7. Więcej informacji: TUTAJ.
Podpisujcie się, a jak nie to WPIERO! A regulamin może ulec zmianie!
Życzymy miłej gry!