Podejrzewam, że większość z was nie ma bladego pojęcia, czym jest "system kostek", kiedy się ich używa i w czym mają one pomóc. To właśnie z myślą o was postanowiłam przyszykować małe "wyjaśnienie", coś w rodzaju poradnika.
Ale może od początku...
GM, prowadzący sesję, chce uniknąć wszelkich god-modów ze strony swoich graczy. Poniżej umieszczę pewną sytuację, która pozwoli wam zrozumieć, co to takiego jest, czym to się objawia:
GM:
Szedłeś sobie wzdłuż ciemnej, wąskiej uliczki. Było cicho, i właściwie jedyną rzeczą, którą słyszałeś, był twój własny oddech. W ręku trzymałeś reklamówkę z zakupami, które zrobiłeś zaledwie kilka minut temu. Niedługo rozpocząć miał się mecz, a ty do domu zaprosiłeś swoich kumpli - wypadało ich przecież czymś poczęstować.
Nagle ktoś pchnął cię na chodnik. Nie minęło kilka sekund, a poczułeś ogromny ból, pulsujący w okolicy żebra. Podniosłeś wzrok. W mroku rysowało się kilka potężnych sylwetek. Otoczyły cię ze wszystkich stron, blokując ci jakąkolwiek drogę ucieczki.
- Kasa albo życie! - usłyszałeś.
Gracz:
Stanisław, podpierając się dłońmi na chłodnym betonie, podniósł się w końcu do góry. Pomasował się po żebrze - pod bluzką zawsze nosił stalową zbroję, dlatego nie bolało go to aż tak bardzo.
- Gówno, a nie kasa! Gówno, a nie życie! - Staszek rzucił się z pięściami na otaczających go zewsząd bandytów. Jednego kopnął w jaja, drugiemu rozbił głowę o chodnik, a trzeciemu poderżnął gardło swoim scyzorykiem (tym, który kupił kilka dni temu na rynku u pani Michalki). Stanisław pozbierał zakupy z ulicy, spakował je z powrotem do plastikowej reklamówki i poszedł do domu.
Możliwe, że powyższy fragment jest nieco... Przesadzony, ale większość god-modów wygląda w podobny sposób. Postaci, nieważne, jakiej postury, nieważne, o jakim charakterze, robią się nagle uber-epickie i swoją wspaniałą mocą (której teoretycznie mieć nie powinny) gromią każdego przeciwnika.
Przejdźmy jednak do samych kostek:
Mamy w sesji strzelaninę. Postać X wyciąga broń w stronę postaci Y i naciska palcem na spust. Czy uda jej się trafić? Nie wiemy, dlatego w takiej sytuacji rzucamy kostką:
Oto kod, do skopiowania:
No, myślę, że w tym temacie można sobie porzucać tymi kostkami, chociażby na próbę. xD
DODAM JESZCZE, że jesli decydujecie się na używanie kostek w sesji, w rozgrywkach czy żeby rozwiązać spór na CB, to pod żadnym pozorem NIE wolno edytować sobie posta z kostkami, ponieważ to oszustwo i jest jednoznaczne z przegraną oszusta. // ANGLIA
Ale może od początku...
GM, prowadzący sesję, chce uniknąć wszelkich god-modów ze strony swoich graczy. Poniżej umieszczę pewną sytuację, która pozwoli wam zrozumieć, co to takiego jest, czym to się objawia:
GM:
Szedłeś sobie wzdłuż ciemnej, wąskiej uliczki. Było cicho, i właściwie jedyną rzeczą, którą słyszałeś, był twój własny oddech. W ręku trzymałeś reklamówkę z zakupami, które zrobiłeś zaledwie kilka minut temu. Niedługo rozpocząć miał się mecz, a ty do domu zaprosiłeś swoich kumpli - wypadało ich przecież czymś poczęstować.
Nagle ktoś pchnął cię na chodnik. Nie minęło kilka sekund, a poczułeś ogromny ból, pulsujący w okolicy żebra. Podniosłeś wzrok. W mroku rysowało się kilka potężnych sylwetek. Otoczyły cię ze wszystkich stron, blokując ci jakąkolwiek drogę ucieczki.
- Kasa albo życie! - usłyszałeś.
Gracz:
Stanisław, podpierając się dłońmi na chłodnym betonie, podniósł się w końcu do góry. Pomasował się po żebrze - pod bluzką zawsze nosił stalową zbroję, dlatego nie bolało go to aż tak bardzo.
- Gówno, a nie kasa! Gówno, a nie życie! - Staszek rzucił się z pięściami na otaczających go zewsząd bandytów. Jednego kopnął w jaja, drugiemu rozbił głowę o chodnik, a trzeciemu poderżnął gardło swoim scyzorykiem (tym, który kupił kilka dni temu na rynku u pani Michalki). Stanisław pozbierał zakupy z ulicy, spakował je z powrotem do plastikowej reklamówki i poszedł do domu.
Możliwe, że powyższy fragment jest nieco... Przesadzony, ale większość god-modów wygląda w podobny sposób. Postaci, nieważne, jakiej postury, nieważne, o jakim charakterze, robią się nagle uber-epickie i swoją wspaniałą mocą (której teoretycznie mieć nie powinny) gromią każdego przeciwnika.
Przejdźmy jednak do samych kostek:
Mamy w sesji strzelaninę. Postać X wyciąga broń w stronę postaci Y i naciska palcem na spust. Czy uda jej się trafić? Nie wiemy, dlatego w takiej sytuacji rzucamy kostką:
- Go?? carried out 2 launched of one Kostki :
- ,
Oto kod, do skopiowania:
- Kod:
[roll="Kostki" ]2[/roll]
(Usuńcie sobie spację, która jest między nawiasem a "Kostki")
No, myślę, że w tym temacie można sobie porzucać tymi kostkami, chociażby na próbę. xD
DODAM JESZCZE, że jesli decydujecie się na używanie kostek w sesji, w rozgrywkach czy żeby rozwiązać spór na CB, to pod żadnym pozorem NIE wolno edytować sobie posta z kostkami, ponieważ to oszustwo i jest jednoznaczne z przegraną oszusta. // ANGLIA
Ostatnio zmieniony przez Holandia dnia Sro Cze 27, 2012 11:47 am, w całości zmieniany 1 raz